Madde 1- Taraflar
1.1. Satıcı
Adı :KARATAŞLAR HIRDAVAT ELEKTRONİK İTH.İHR.SAN.ve TİC.LTD.ŞTİ. Adresi Yusufpaşa Mah. 882. Sk.No:17 Eyyübiye/Şanlıurfa
Telefon:0414 215 03 06
Email : karatas@karataslarhirdavat.com.tr
1.2. Alıcı
Adı - soyadı/TC.No
Adresi
Telefon
E-mail
Madde 2- Konu
İşbu sözleşmenin konusu, ALICl'nın SATICl'ya ait
http://www.karataslarhirdavat.com.tr/
internet sitesinden elektronik ortamda siparişini yaptığı aşağıda
nitelikleri ve satış ücreti belirtilen ürünün satışı ve teslimi ile
ilgili olarak 4077 sayılı Tüketicilerin Korunm_ası Hakkındaki Kanun ve
Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik hükümleri gereğince tarafların hak
ve yükümlülüklerinin saptanmasıdır.
Alıcı, satıcını isim, unvan,
açık adres, telefon ve diğer erişim bilgileri , satışa konu malın temel
nitelikleri, vergiler dahil olmak üzere satış fiyatı , ödeme sekli,
teslimat koşulları ve masrafları vs. satışa konu mal ile ilgili tüm ön
bilgiler ve
"cayma" hakkının kullanılması ve bu hakkın nasıl
kullanılacağı , şikayet ve itirazlarını iletebilecekleri resmi makamlar
vs. konusunda açık , anlaşılır ve İnternet ortamına uygun şekilde satıcı
tarafından bilgilendirildiğini , bu ön bilgileri elektronik ortamda
teyit ettiğini ve sonrasında mal sipariş verdiğini is bu sözleşme
hükümlerince kabul ve beyan eder.
http://www.karataslarhirdavat.eom.tr/sitesinde
yer alan ön bilgilendirme ve alıcı tarafından verilen sipariş üzerine
düzenlenen fatura is bu sözleşmenin ayrılmaz parçalarıdır.
Madde 3- Sözleşme Konusu Ürün/Ödeme/Teslimat Bilgileri
Elektronik
ortamda alınan ürün/ürünlerin cinsi ve türü, miktarı, marka/modeli,
satış bedeli, ödeme şekli, teslim alacak kişi, teslimat adresi, fatura
bilgileri, kargo ücreti aşağıda belirtildiği gibidir. Fatura edilecek
kişi ile sözleşmeyi yapan kişi aynı olmak zorundadır. Aşağıda yer alan
bilgiler doğru ve eksiksiz olmalıdır. Bu bilgilerin doğru olmadığı veya
noksan olduğu durumlardan doğacak zararları tamamıyla karşılamayı alıcı
kabul eder ve ayrıca bu durumdan oluşabilecek her türlü sorumluluğu
alıcı kabul eder.
SATICI gerekli gördüğü durumlarda, ALICl'nın
vermiş olduğu bilgiler gerçekle örtüşmediğinde, siparişi durdurma
hakkını saklı tutar. SATICI siparişte sorun tespit ettiği durumlarda
ALICl'nın vermiş olduğu telefon, e-posta ve posta adreslerinden ALICl'ya
ulaşamadığı takdirde siparişin yürürlüğe koyulmasını 15 (onbeş) gün
süreyle dondurur. ALICl'nın bu süre zarfında SATICI ile konuyla ilgili
olarak iletişime geçmesi beklenir. Bu süre içerisinde ALICl'dan herhangi
bir cevap alınamazsa SATICI, her iki tarafın da zarar görmemesi için
siparişi iptal eder.
Alınan Ürün /Ürünler
Adı , kodu : ... adet
Ödeme Şekli : Kredi Kartı/Banka Havalesi (EFT)
Teslim Edilecek Kişi
Telefon numarası
1 Teslim Edilecek Adres:
Fatura Edilecek Kişi/Kurum
Fatura Adresi
Vergi Dairesi
Vergi Sicil Numarası
Kargo Ücreti : ... -TL
Madde 4- Sözleşme Tarihi ve Mücbir Nedenler
Sözleşme tarihi, alıcı tarafından siparişin verildiği tarih olan . ./. ./. ... tarihidir.
Sözleşmenin
imzalandığı tarihte mevcut olmayan veya öngörülmeyen, tarafların
kontrolleri dışında gelişen, ortaya çıkmasıyla taraflardan birinin ya da
her ikisinin de sözleşme ile yüklendikleri borç ve sorumluluklarını
kısmen ya da tamamen yerine getirmelerini ya da bunları zamanında yerine
getirmelerini olanaksızlaştıran durumlar, mücbir sebep (Doğal afet,
savaş, terör, ayaklanma, değişen mevzuat hükümleri, el koyma veya grev,
lokavt; üretim ve iletişim tesislerinde önemli ölçüde arıza vb.) olarak
kabul edilecektir. Mücbir sebep şahsında gerçekleşen taraf, diğer tarafa
durumu derhal ve yazılı olarak bildirecektir.
Mücbir sebebin devamı
esnasında tarafların edimlerini yerine getirememelerinden dolayı
herhangi bir sorumlulukları doğmayacaktır. İşbu mücbir sebep durumu 30
(otuz ) gün süreyle devam ederse, taraflardan her birinin, tek taraflı
olarak fesih hakkı doğmuş olacaktır.
Madde 5- Satıcının Hak ve Yükümlülükleri
5.1.
Satıcı, 4077 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ve
Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik hükümleri uyarınca sözleşmede
kendisine yüklenen edimleri mücbir haller dışında eksiksiz yerine
getirmeyi kabul ve taahhüt eder.
5.2. 18 (on sekiz) yaşından küçük kişiler
http://www.karataslarhirdavat.com.tr/'den
alışveriş yapamaz. Satıcı, alıcının sözleşmede belirttiği yaşının doğru
olduğunu esas alacaktır. Ancak alıcının yaşını yanlış yazmasından
dolayı satıcıya hiçbir şekilde sorumluluk yüklenemeyecektir.
5.2. Sistem hatalarından meydana gelen fiyat yanlışlıklarından
http://www.karataslarhirdavat.com.tr/
sorumlu değildir. Buna istinaden satıcı, internet sitesindeki
sistemden, dizayndan veya yasadışı yollarla internet sitesine
yapılabilecek müdahaleler sebebiyle ortaya çıkabilecek tanıtım, fiyat
hatalarından sorumlu değildir. Sistem hatalarına dayalı olarak alıcı
satıcıdan hak iddiasında bulunamaz.
5.3.
http://www.karataslarhirdavat.com.tr/ den kredi kartı (Visa, MasterCard
vs. ) ya da banka havalesi ile alışveriş yapılabilir. Sipariş tarihinden
itibaren bir hafta içinde havalesi yapılmayan siparişler iptal edilir.
Siparişlerin işleme alınma zamanı, siparişin verildiği an değil, kredi
kartı hesabından gerekli tahsilatın yapıldığı ya da havalenin (EFT'nin)
banka hesaplarına ulaştığı belirlenen andır. Ödemeli gönderi ya da posta
çeki gibi müşteri hizmetleri ile görüşülmeden gerçekleştirilen ödeme
yöntemleri kabul edilmez.
Madde 6- Alıcının Hak ve Yükümlülükleri
6.1. Alıcı, sözleşmede kendisine yüklenen edimleri mücbir sebepler dışında eksiksiz yerine getirmeyi kabul ve taahhüt eder.
6.2.
Alıcı, sipariş vermekle birlikte iş sözleşme hükümlerini kabul etmiş
sayıldığını ve sözleşmede belirtilen ödeme şekline uygun ödemeyi
yapacağını kabul ve
taahhüt eder.
6.3. Alıcı,
http://www.karataslarhirdavat.eom.tr/ internet sitesinden satıcının
isim, unvan, açık adres, telefon ve diğer erişim bilgileri , satışa konu
malın temel nitelikleri, vergiler dahil olmak üzere satış fiyatı ,
ödeme sekli, teslimat koşulları ve masrafları vs. satışa konu mal ile
ilgili tüm ön bilgiler ve "cayma" hakkının kullanılması ve bu hakkın
nasıl kullanılacağı , şikayet ve itirazlarını iletebilecekleri resmi
makamlar vs. konusunda açık , anlaşılır ve internet ortamına uygun
şekilde bilgi sahibi olduğunu bu ön bilgileri elektronik ortamda teyit
ettiğini kabul ve beyan eder.
6.4. Bir önceki maddeye bağlı olarak
Alıcı, ürün sipariş ve ödeme koşullarının, ürün kullanım talimatlarının ,
olası durumlara karşı alınan tedbirlerin ve yapılan uyarıların olduğu
http://www.karataslarhirdavat.com.tr/ sipariş/ödeme/kullanım prosedürü
bilgilerini okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekir
teyidi verdiğini beyan eder.
6.5. Alıcı, aldığı ürünü iade etmek
istemesi durumunda ne surette olursa olsun ürüne ve ambalajına zarar
vermemeyi, iade anında fatura aslını ve irsaliyesini iade etmeyi kabul
ve taahhüt eder.
Madde 7- Sipariş/Ödeme Prosedürü
Sipariş:
Alışveriş
sepetine eklenen ürünlerin KDV dahil TL tutarı (Taksitli işlemlerde
toplam taksit tutarları) alıcı tarafından onaylandıktan sonra, ilgili
banka kartının posu üzerinden işleme alınır. Bu nedenle siparişler, sevk
edilmeden
önce müşteriye sipariş onay maili gönderilir. Sipariş Onay maili gönderilmeden sevkiyat yapılmaz.
Süreçteki
herhangi bir aksama durumu ya da kredi kartı ile ilgili ortaya
çıkabilecek problemler alıcıya sözleşmede belirttiği telefon/faks/e-mail
yollarından biri veya bir kaçı kullanılmak sureti ile bildirilir.
Gerekirse alıcıdan bankası ile görüşmesi istenebilir. Siparişlerin
işleme alınma zamanı, siparişin verildiği an değil, kredi kartı
hesabından gerekli tahsilatın yapıldığı ya da havalenin (EFT' nin)
satıcı hesaplarına ulaştığının belirlendiği andır.
İstisnai olarak
haklı bir nedenle sözleşme konusu malın tedarik edilemeyeceğinin
anlaşılması ve/veya stok problemi ile karşılaşılması durumunda alıcı
hemen açık ve anlaşılır bir şekilde bilgilendirilip onay vermesi
durumunda alıcıya eşit kalitede ve fiyatta başka bir mal gönderilebilir
ya da alıcının arzusu ve seçimi doğrultusunda ; yeni başka bir ürün
gönderilebilir, ürünün stoklara girmesi ya da teslime engel diğer
engelin ortadan kalkması beklenebilir ve/veya sipariş iptal edilebilir.
Sözleşme
konusu malın teslim yükümlülüğünün yerine getirilmesinin
imkansızlaştığı hallerde alıcı bu durumdan haberdar edilerek ödemiş
olduğu toplam bedel ve varsa onu borç altına sokan her türlü belge en
geç on gün içinde kendisine iade edilerek sözleşme iptal edilir. Böyle
bir durumda alıcının satıcıdan ilave herhangi bir maddi ve manevi zarar
talebi olmayacaktır.
Ödeme:
http://www.karataslarhirdavat.com.tr/
'de, internet ortamında kredi kartı bilgilerini kullanmak istemeyen
alıcılara nakit havale ile sipariş imkanları sunulmuştur. Havale ile
ödemede alıcı kendisine en uygun bankayı seçip havalesini yapabilir.
Eğer EFT yapılmışsa hesaba geçme tarihi dikkate alınacaktır. Havale
ve/veya EFT yaparken "Gönderen Bilgileri"nin Fatura Bilgileri ile aynı
olması ve sipariş numarasının yazılması gereklidir.
Ürünün
tesliminden sonra Alıcı'ya ait kredi kartının Alıcı'nın kusurundan
kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı
olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşun ürün
bedelini Satıcı'ya ödememesi halinde, Alıcı'nın kendisine teslim edilmiş
ürünü 1 gün içinde Satıcı'ya göndermesi zorunludur. Bu tür durumlarda
nakliye giderleri Alıcı'ya aittir.
Alıcı kredi kartı ile ödeme
yapmayı tercih etmiş ise Alıcı, ilgili faiz oranlarını ve temerrüt faizi
ile ilgili bilgileri bankasından ayrıca teyit edeceğini, yürürlükte
bulunan mevzuat hükümleri gereğince faiz ve temerrüt faizi ile ilgili
hükümlerin Banka ve ALICI arasındaki "Kredi Kartı Sözleşmesi" kapsamında
uygulanacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.
Madde 8- Sevkiyat/Teslimat Prosedürü
Sevkiyat:
Kredi
kartı hesabından gerekli tahsilatın yapıldığı ya da havalenin (EFT'
nin) satıcı hesabına ulaştığı andan itibaren 2 iş günü içinde
gönderilmesiyle birlikte, ürün/ürünler satıcının anlaşmalı olduğu kargo
Şirketine verilir.
Teslimat:
Ürün/ürünler satıcının anlaşmalı
olduğu kargo ile alıcının adresine teslim edilecektir. Teslimat süresi,
Sipariş onayı mailinin gönderilmesinden ve sözleşmenin kurulmasından
itibaren 30 gündür. Alıcıya önceden yazılı olarak veya bir sürekli veri
taşıyıcısıyla bildirilmek koşuluyla bu süre en fazla on gün
uzatılabilir.
Ürünler, Kargo şirketlerinin adres teslimatı yapmadığı bölgelere telefon ihbarlı olarak gönderilir.
Kargo
Şirketinin haftada bir gün teslimat yaptığı bölgelerde, sevk
bilgilerindeki yanlışlık ve eksiklik olduğu hallerde, bazı sosyal
olaylar ve doğal afetler gibi durumlarda belirtilen gün süresinde sarkma
olabilir. Bu sarkmalardan dolayı alıcı satıcıya herhangi bir sorumluluk
yükleyemez. Ürün, Alıcı'dan başka bir
kişi/kuruluşa teslim edilecek
ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden, sevk
bilgilerindeki yanlışlık ve/veya Alıcının yerinde olmamasından
doğabilecek ekstra kargo bedellerinden satıcı sorumlu değildir.
Belirtilen günler içeriğinde ürün/ürünler müşteriye ulaşmadıysa teslimat
problemleri müşteri hizmetlerine satis@karataslarhirdavat.com.tr e-mail
adresi kullanılmak sureti ile derhal bildirilmelidir.
Zarar görmüş
paket durumunda; Zarar görmüş paketler teslim alınmayarak Kargo Şirketi
yetkilisine tutanak tutturulmalıdır. Eğer Kargo Şirketi yetkilisi
paketin hasarlı olmadığı görüşünde ise, paketin orada açılarak ürünlerin
hasarsız teslim edildiğini kontrol ettirme ve durumun yine bir
tutanakla tespit edilmesini isteme hakkı alıcıda vardır. Paket Alıcı
tarafından teslim alındıktan sonra Kargo Şirketinin görevini tam olarak
yaptığı kabul edilmiş olur. Paket kabul edilmemiş ve tutanak tutulmuş
ise, durum, tutanağın Alıcı'da kalan kopyasıyla birlikte en kısa zamanda
satıcı Müşteri Hizmetlerine bildirilmelidir.
Madde 9- Ürün İade ve Cayma Hakkına İlişkin Prosedürü
Ürün İade:
Alıcı
malı teslim aldıktan sonra 7 gün içerisinde, teslim aldığı ürün farklı
bir ürün ise veya farklı bir renkte ise cezai şart ödemeksizin
sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. 385 sayılı vergi usul kanunu genel
tebliği uyarınca iade işlemlerinin yapılabilmesi için alıcının mal ile
birlikte teslim edilen satıcıya ait 2 adet faturanın alt kısmındaki iade
bölümlerini eksiksiz ve doğru şekilde doldurduktan sonra imzalayarak
bir nüshasını ürün ile birlikte satıcıya göndermesi diğer nüshasını da
uhdesinde tutması gerekmektedir. Cayma hakkı süresi alıcıya malın teslim
edildiği günden itibaren başlar. İade edilen ürün veya ürünlerin geri
gönderim bedeli alıcı tarafından karşılanmalıdır.
Alıcının istekleri
ve/veya açıkça onun kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallar
için cayma hakkı söz konusu değildir.
Alıcının cayma hakkını
kullanması halinde satıcı, cayma bildirimini içeren faturanın ürünle
birlikte kendisine ulaşmasından itibaren en geç 20 gün içerisinde almış
olduğu toplam bedeli ve varsa tüketiciyi borç altına sokan her türlü
belgeyi tüketiciye hiçbir masraf yüklemeden iade edecektir.
Teslim
alınmış olan malın değerinin azalması veya iadeyi imkansız kılan bir
nedenin varlığı cayma hakkının kullanılmasına engel değildir. Ancak
değer azalması veya iadenin imkansızlaşması tüketicinin kusurundan
kaynaklanıyorsa satıcıya malın değerini veya değerindeki azalmayı tazmin
etmesi gerekir.
Sehven alınan her ürün için de genel iade süresi 7
gündür. Bu süre içerisinde, Ambalajı açılmış, kullanılmış, tahrip
edilmiş vesaire şekildeki ürünlerin iadesi kabul edilmez. İade, orijinal
ambalaj ile yapılmalıdır.
Sehven alınan üründe ve ambalajında
herhangi bir açılma, bozulma, kırılma, tahrip, yırtılma, kullanılma ve
sair durumlar tespit edildiği hallerde ve ürünün alıcıya teslim edildiği
andaki hali ile iade edilememesi durumunda ürün iade alınmaz ve bedeli
iade edilmez.
Ürün iadesi için, durum öncelikli olarak firmanın
satış yetkilisine iletilmelidir. Ürünün iade olarak gönderilme bilgisi,
satıcı tarafından müşteriye iletilir. Bu görüşmeden sonra ürün iade ile
ilgili bilgileri içeren fatura ile birlikte alıcı adresine teslimatı
yapan Kargo şirketi kanalıyla satıcıya ulaştırmalıdır. Satıcıya ulaşan
iade ürün iş bu sözleşmede belirtilen koşulları sağladığı takdirde iade
olarak kabul edilir, geri ödemesi de alıcı kredi kartına/hesabına
yapılır. Ürün iade edilmeden bedel iadesi yapılmaz. Kredi Kartına
yapılan iadelerin kredi kartı hesaplarına yansıma süresi ilgili bankanın
tasarrufundadır.
Alışveriş kredi kartı ile ve taksitli olarak
yapılmışsa, kredi kartına iade prosedürü şu şekilde uygulanacaktır:
Alıcı ürünü kaç taksit ile satın alma talebini iletmiş ise, Banka
alıcıya geri ödemesini taksitle yapmaktadır. Satıcı, banka ürün
bedelinin tamamını tek seferde ödedikten sonra, Banka poslarından
yapılan taksitli harcamaların alıcının kredi kartına iadesi
durumunda konuya müdahil tarafların mağdur duruma düşmemesi için talep
edilen iade tutarları, yine taksitli olarak hamil taraf hesaplarına Banka
tarafından aktarılır. Alıcının satış iptaline kadar ödemiş olduğu taksit
tutarları, eğer iade tarihi ile kartın hesap kesim tarihleri çakışmazsa
her ay karta 1 (bir) iade yansıyacak ve alıcı iade öncesinde ödemiş
olduğu taksitleri satışın taksitleri bittikten sonra, iade öncesinde
ödemiş olduğu taksit sayısı kadar ay daha alacak ve mevcut borçlarından
düşmüş olacaktır.
Kart ile alınmış mal ve hizmetin iadesi durumunda
satıcı, Banka ile yapmış olduğu sözleşme gereği alıcıya nakit para ile
ödeme yapamaz. Üye işyeri yani satıcı, bir iade işlemi söz konusu
olduğunda ilgili yazılım aracılığı ile iadesini yapacak olup, üye işyeri
yani satıcı ilgili tutarı Bankaya nakden veya mahsuben ödemekle yükümlü
olduğundan yukarıda detayları belirtilen prosedür gereğince alıcıya
nakit olarak ödeme yapılamamaktadır. Kredi kartına iade, alıcının
Bankaya bedeli tek seferde ödemesinden sonra, Banka tarafından
yukarıdaki prosedür gereğince yapılacaktır.
Madde 1 - Gizlilik
Alıcı
tarafından iş bu sözleşmede belirtilen bilgiler ile ödeme yapmak amacı
ile satıcıya bildirdiği bilgiler satıcı tarafından 3. şahıslarla
paylaşılmayacaktır. Satıcı bu bilgileri sadece idari/ yasal zorunluluğun
mevcudiyeti çerçevesinde açıklayabilecektir. Araştırma ehliyeti
belgelenmiş her türlü adli soruşturma dahilinde satıcı kendisinden
istenen bilgiyi elinde bulunduruyorsa ilgili makama sağlayabilir.
Kredi
Kartı bilgileri kesinlikle saklanmaz .Kredi Kartı bilgileri sadece
tahsilat işlemi sırasında ilgili bankalara güvenli bir şekilde
iletilerek provizyon alınması için kullanılır ve provizyon sonrası
sistemden silinir.
Alıcıya ait e-posta adresi, posta adresi ve
telefon gibi bilgiler yalnızca satıcı tarafından standart ürün teslim ve
bilgilendirme prosedürleri için kullanılır. Bazı dönemlerde kampanya
bilgileri, yeni ürünler hakkında bilgiler, promosyon bilgileri alıcıya
onayı sonrasında gönderilebilir.
Madde 11- Uyuşmazlık Durumunda Yetkili Mahkeme ve İcra Daireleri
İşbu
sözleşmenin uygulanmasından kaynaklanan uyuşmazlık halinde, Sanayi ve
Ticaret Bakanlığınca her yıl Aralık ayında ilan edilen değere kadar
Tüketici Hakem Heyetleri ile Alıcı'nın veya Satıcı'nın yerleşim
yerindeki Tüketici Mahkemeleri yetkilidir.
Siparişin gerçekleşmesi durumunda Alıcı işbu sözleşmenin tüm koşullarını kabul etmiş sayılır. .. ./. . ./. ..